Reklamy e-papierosów są kierowane głównie do osób młodych?

E-papierosy na rynku amerykańskim reklamowane są z postaciami kreskówek. Jeśli chodzi o regulację prawne z tym związane, to nie zabraniają one tego czynu. Działanie to zachęca do palenia nieletnich oraz nadaje im wstęp do sięgnięcia po tradycyjne papierosy.

Statystyki obnażają wszystko

Według przeprowadzonych badań na 7 tys. dzieci w wieku 12-17 lat, żadne z nich nie korzystało z wyrobów tytoniowych w latach 2013-2014. Duży wpływ na chęć palenia ma sama reklama, ponieważ dzieci, które polubiły i zapamiętały reklamę e-papierosa 1,5 razu bardziej miały ochotę spróbować e-papierosa w przyszłym roku. Efekt taki był spowodowany tym, iż w reklamach występują:

  • postaci kreskówek,
  • popularne memy,
  • smaki porównywane są do smaków słodyczy.

Reklama papierosów, a początek palenia

Badanie, które były niegdyś przeprowadzane pokazały, iż reklama ma bezpośredni wpływ na rozpoczęcie palenia przez młodzież. Z tych statystyk wynika, ze 9 na 10 dzieci, próbowało papierosa przed ukończeniem pełnoletności. Od roku 1998, reklamy papierosów nie mogą być kierowane do młodzieży w USA. W roku 2016 2 mln uczniów z USA deklarowało korzystanie z e-papierosa, z czego 20 mln dzieci obejrzało reklamę elektronicznego papierosa. Palenie e-fajki, to nie tylko moda, a wstęp do tradycyjnych papierosów. Badanie 10,5 tys. dzieci w wieku 12-21 lat, ukazuje, iż 18% z nich widziało lub polubiło taką reklamę, a 5% z nich w przyszłym roku zaczęło palić. Wynika z tego, że ok 105 tys. dzieci, zaczęło palić pod wpływem reklamy.